سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژنراتور برای خانه: ژنراتورهای ایده آل برای استفاده خانگی

آیا قصد خرید ژنراتور برای خانه خود دارید؟ به دنبال ایده ای برای دست یافتن به بهترین ژنراتور در هند برای استفاده خانگی هستید؟ اگر چنین است، پس ما راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار می دهیم. در این مقاله در مورد انواع مختلف ژنراتورها و مواردی که باید قبل از خرید ژنراتور برای خانه خود در نظر بگیرید، صحبت خواهیم کرد.

چرا به یک ژنراتور در خانه خود نیاز دارید؟

در این دوران مبتنی بر فناوری، ما از مجموعه‌ای از لوازم، ماشین‌ها و ابزارها در خانه‌هایمان استفاده می‌کنیم تا زندگی راحت تری داشته باشیم. از قهوه ساز، مخلوط کن، ماشین لباسشویی گرفته تا لپ تاپ، کولر، تلویزیون، دستگاه های تصفیه آب و غیره، همه چیز با برق کار می کند.

ما آنقدر به این وسایل وابسته هستیم که در صورت قطعی برق کاملاً احساس ناتوانی می کنیم. هیچ کس نمی‌خواهد در جریان قطع برق، زندگی‌اش متوقف یا سخت شود. به همین دلیل است که تهیه ژنراتور، انتخاب مناسبی است.

ژنراتورهای زیادی در بازار موجود است. با این حال قبل از خرید ژنراتور باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین ژنراتور را مطابق با نیاز و بودجه خانوار خود خریداری کنید.

عواملی که باید قبل از خرید یک ژنراتور ایده آل برای خانه خود در نظر بگیرید:


1. بودجه

بودجه عامل مهمی در هنگام خرید هر چیزی است زیرا هیچ کس نمی خواهد بیشتر از بودجه خود هزینه ای را پرداخت کند. بنابراین قبل از خرید ژنراتور، باید بودجه خود را مشخص کنید. شما می توانید محصولات با قیمت های متفاوت از گران تا ارزان را پیدا کنید و بر اساس بودجه خود انتخاب مناسبی داشته باشید.

2. میزان وات مورد نیاز

به طور روزانه ما از وسایل برقی زیادی در آشپزخانه، حمام و سایر فضاهای خانه خود استفاده می کنیم. بنابراین، تعیین وات مورد نیاز یا توان مورد نیاز در هنگام قطع برق ضروری است. این مورد را می توانید با محاسبه وات تمام وسایل ضروری که می خواهید به برق متصل کنید، تعیین کنید. به طور کلی، 3000-5000 وات برای خانه ای که تقاضای ژنراتورهای کوچکی که هم قابل حمل و هم ارزان هستند را دارد، کافی است.

3. سوخت مصرفی در ژنراتور

ژنراتورها با بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سایر سوخت ها کار می کنند. بنابراین، شما باید در مورد نوع ژنراتوری که می خواهید در خانه خود مورد استفاده قرار دهید تصمیم بگیرید. به طور کلی ژنراتورهای قابل حملی که با دیزل کار می کنند برای مصارف خانگی مناسب هستند.

4. ویژگی های مهم و ویژه

مانند هر محصول، انتخاب ژنراتور نیز باید پس از بررسی ویژگی های آن نهایی شود. به طور کلی ویژگی هایی مانند نوع خنک کننده (هوا خنک یا آب خنک)، کلید انتقال خودکار، خاموش شدن خودکار، تنظیم خودکار ولتاژ و کیت چرخ برای یک ژنراتور ایده آل مطلوب هستند. از آنجایی که ژنراتور برای استفاده خانگی در نظر گرفته شده است، باید بدون نویز کار کند. بنابراین، انتخاب یک ژنراتور بی صدا بسیار توصیه می شود. قیمت ژنراتورهای بی صدا برای خانه نیز کاملاً مقرون به صرفه است.

7. نوع ژنراتور را انتخاب کنید.

انواع مختلفی از ژنراتورها بر اساس اندازه، نوع سوخت و وات وجود دارد. هر کدام از این ها مزایا و معایب خود را دارند و رنج قیمتی متفاوتی دارند. شما می توانید هر نوع ژنراتور را متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

8. اندازه ژنراتور را انتخاب کنید.

پس از تعیین میزان وات و بودجه، باید اندازه ژنراتور را به گونه ای انتخاب کنید که با توجه به کاربری شما ایده آل باشد.

انواع ژنراتورهای ایده آل برای مصارف خانگی

1.      ژنراتورهای قابل حمل

این نوع ژنراتورها، ژنراتورهای کوچکی هستند که توانی بین 3000 تا 8000 وات را تامین می کنند و ژنراتورهای ایده آل برای خانه یا یک مغازه کوچک در هند هستند. این ژنراتورها قابل حمل هستند، بنابراین می توان از آنها برای کمپینگ و سفرهای خارج از منزل نیز استفاده کرد و معمولاً با بنزین یا گازوئیل کار می کنند.

2.      ژنراتورهای آماده به کار

این نوع ژنراتورها باید خارج از ساختمان نصب شوند. توانی بین 5000 تا 15000 وات تامین می کنند. این ژنراتورها حتی در شرایط آب و هوایی نامساعد قابل نصب و راه اندازی هستند و معمولاً با CNG  یاLPG ، بنزین یا گازوئیل کار می کنند.

بر اساس اندازه

1.      ژنراتور کوچک یا اینورتر

این ژنراتورها با اندازه کوچک هستند که توانی بین 2000 تا 7000 وات تولید می کنند. ژنراتورهای کوچک یا اینورترها ژنراتورهای قابل حملی هستند که برای کمپینگ و مصارف خانگی ایده آل هستند.

2.      ژنراتور متوسط

توان بین 8000 تا 20000 وات را تولید می کند.

3.      ژنراتور بزرگ

توان 20000 تا 40000 وات را تولید می کند.

به طور کلی، استفاده از ژنراتور کوچک برای خانه بسیار مناسب است، زیرا ارزان و قابل حمل است و از تمام لوازم اصلی پشتیبانی می کند.

بر اساس نوع سوخت

1.      دیزل ژنراتورها

این ژنراتورها با دیزل کار می کنند. آنها برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند و از آنجایی که گازوئیل سوخت ارزان‌تری است، دیزل ژنراتورها مقرون به صرفه هستند.

2.      ژنراتور گازسوز

ژنراتور گازسوز ماندگاری بالایی داشته و این نوع ژنراتورها با گاز کار می کنند که از همه انواع سوخت ارزانتر است.

3.      ژنراتورهای نفت سفید

این نوع ژنراتورها قدیمی ترین نوع ژنراتورها هستند، اما امروزه دسترسی به نفت سفید دشوار است. وگرنه این نوع ژنراتورها ارزان ترین هستند. این ژنراتورها باید به خوبی تهویه و خنک شوند تا از آسیب ناشی از گرمای بیش از حد جلوگیری شود

وات مورد نیاز خانه یا مغازه کوچک معمولا زیر 5000 وات است. بنابراین، اگر به دنبال یک گزینه ارزان قیمت هستید، ژنراتور قابل حمل یا آماده به کار برای استفاده خانگی بسیار مناسب است. این ژنراتورها قادرند تمام وسایل اصلی مورد استفاده در یک خانه را تغذیه کنند.

به جای این نوع ژنراتورها امروزه از ژنراتورهای بنزینی استفاده می شود که سوختی در دسترس دارد.

برای آشنایی با اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://dashtenourdiesel.ir